RECENZIJA: "Hardcore Henry / Žestoki Henry" (2016.) - FPS film koji je poput injekcije adrenalina.

On gleda lijevo, vi gledate lijevo. On skače, vi skačete. On trči, vi trčite. On puca, vi pucate. Tako otprilike to izgleda u filmu "Hardcore Henry" koji je snimljen s pogledom iz prvog lica ili popularnije POV (point of view). Film je to koji ima karakteristike FPS (first person shooter) igre, a obiluje konstantnom akcijom, brutalnim nasiljem i crnim humorom. Ovo je vrlo rijedak (možda i jedinstven) film u kojem nije bitno tko, koga niti zašto već je bitno samo da je nasilno, žestoko i glasno. "Hardcore Henry" bi mogao postati prekretnica za izgled akcijskih filmova u budućnosti, ali ipak valja mu pristupiti vrlo pažljivo. Naime, potrebno je naviknuti se na neobičan rad kamere, pustiti mozak na pašu, a zatim se možete prepustiti zabavi uz žestokog Henryja.

Negdje u Moskvi... Henry (Andrei Dementiev) se budi na stolu u laboratoriju, ima amneziju i ne može govoriti. Kraj njega stoji Estelle (Haley Bennett) koja je zapravo njegova žena. Henryjeva prošlost je nepoznata, ali znamo da je ostao bez lijeve ruke i noge. S obzirom na stanje u kakvom se nalazi možemo ga nazvati cyborgom, čovjekom koji je polu robot. U laboratorij upada zlikovac Akan (Danila Kozlovsky) i njegovi plaćenici te otimaju Estelle s namjerom da izgrade okrutnu vojsku cyborga koji su poput Henryja. Dezorijentirani Henry uz pomoć Jimmyja (Sharlto Copley) kreće u potragu za Akanom kako bi spasio Estelle i spriječio Akana da izgradi vojsku cyborga.

"Hardcore Henry" je vrlo specifičan film i nadilazi pojmove običnog filma. Već se u traileru moglo jasno vidjeti da će ovaj filmski uradak ponuditi nešto novo i drugačije. POV i FPS nisu neka novost u svijetu filma, mnogo scena je snimljeno tom tehnikom, ali trebalo je dovoljno hrabrosti (ili ludosti?) da se čitav film snimi na spomenut način. Potrebno je određeno vrijeme prilagodbe očiju na takav način snimanja, ali ne morate se brinuti. Ako su Vas zabrinule priče da će Vam se vrtjeti u glavi i da će Vam biti muka, neće. Taman dok malo upoznate Henryja, Vaše oči će biti spremne na 90 minuta čiste akcije i adrenalina.

Brutalno nasilje i crni humor lako mogu asocirati gledatelje na Tarantina, ali ruski redatelj Ilya Naishuller otišao je još korak dalje u prikazu nasilja. Neke scene su možda neumjerene i čine se kao 'too much', ali s druge strane ima hrpa scena koje su iznimno zabavne. Prvenstveno s ciljem zabave neću zamjeriti niti nerealnost u većem broju scena. Crni humor je prisutan tijekom cijelog filma i njegova prisutnost je izuzetno bitna kako film ne bi djelovao ozbiljnije nego što to želi biti. Jednu od ključnih uloga u stvaranju opuštenog i zabavnog filma ima i odličan soundtrack. Trenutak kada Henry mlati zlikovce, a u pozadini na sav glas trešti Don't Stop Me Now od grupe Queen je stvarno vrhunski izveden. Također 'EZ' scena je odlična i nasmijala me do suza, ali suzdržat ću se od 'spoilanja'.

Gamers unite. Vjerujem da Vas ima puno koji ste kao mali igrali pucačine. U moje vrijeme aktualni su bili Half Life, Counter Strike, Doom 2, Blood, Duke Nukem 3D itd. Neovisno o tome koju igricu ste igrali, siguran sam da ste ponekad htjeli upaliti GOD MODE [ON] i završiti sve misije iz prve te prijeći igricu. Upravo tako djeluje Henry u filmu. Henry 'strajfa' lijevo-desno, viri preko zidova, provlači se kroz tunele i skače s jedne zgrade na drugu. Nije naoružan do zuba, ali putem skuplja sva moguća oružja. Od mačete i običnog pištolja do minobacača. Henry baca ručne bombe, 'pumpa' sačmaricu u uskim prolazima, povremeno 'kempa' sa snajperom, a nisu mu strane niti eskplozivne naprave s daljinskim upravljačem.

"Hardcore Henry" nije tip filma od kojeg ćete očekivati dubokoumne dijaloge, komplicirani scenarij ili fantastične glumačke uloge. Ovaj film nudi akciju, jurnjavu, tučnjavu i pucnjavu i to u neograničenim količinama. Kao takav je najavljen i kao takvog ga možemo proglasiti uspješnim filmskim projektom. Što smo očekivali, to smo i dobili, a druga je stvar što to nije po svačijem ukusu. Problem je mogao biti što film nije za širu publiku, ali s obzirom da je zarada višestruko veća od potrošenog budžeta, eksperiment je svakako uspio. Od mene je zaslužio sedmicu za hrabrost, inovativnost i učinkovitost.