RECENZIJA: "Life / Trag života" (2017.) - Alien susreće Gravitaciju.

Zadnjih par godina imali smo priliku gledati nekoliko 'pametnih' SF filmova koji su gajili pacifistički pristup prema stvorenjima s drugih planeta, a ove godine je izgleda opet aktualna teza 'ili mi, ili oni'. U godini kad svi nestrpljivo očekujemo novi nastavak kultnog "Aliena", kao predigru dobili smo "Life" u kojem redatelj Daniel Espinosa ne krije odakle je proizašla inspiracija za ovaj SF triler s elementima horora. Unatoč intrigantnom naslovu, u "Tragu života" nema revolucionarnih otkrića jer se Espinosa odlučio prikazati već toliko puta prožvakanu temu o vanzemaljskom biću s nadljudskim sposobnostima, ovaj put u okruženju sličnom onom iz "Gravitacije". S gotovo jednakim brojem pozitivnih i negativnih stvari, "Life" ipak nije gubitak vremena i isplati ga se pogledati ukoliko Vam nisu već dosadili učestali susreti s malim (ili velikim) zelenima.

Šesteročlana internacionalna ekipa astronauta i znanstvenika nalazi se na svemirskoj postaji s ciljem istraživanja sadržaja kapsule Hodočasnik koja se vraća s Marsa. Nakon otkrića života u vidu jednostavne stanice, novootkriveni organizam je nazvan Calvin. Istraživačka ekipa ubrzo saznaje da Calvin u odgovarajućem okruženju ima spobnosti rasta, ali i da naizgled jednostavan organizam posjeduje mogućnosti zbog kojih će životi svih članova posade postati ugroženi, baš kao i opstanak stanovnika Zemlje.

"Life" počinje vrlo dobro. Vizualni set mjesta radnje neodoljivo podsjeća na već spomenutu "Gravitaciju". Tu su primamljivi prikazi svemira i svemirske postaje, i naravno istraživačka ekipa koja lebdi u bestežinskom stanju. Istraživanje novog organizma teče vrlo zanimljivo i prva polovica filma djeluje zaista kao da smo na tragu nečeg novog. No, stvari u drugom dijelu postaju sve manje zanimljive. "Life" na svojoj polovici prestaje biti film znanstvene fantastike koji se bazira na nekim osnovnim teorijama fizike i pretvara se u neoriginalan 'monster' film u svemiru. Znanstveni pristup o postajanju života izvan Zemlje pada potpuno u drugi plan, a uz napetu atmosferu, dominantan 'soundtrack' i neliko 'gore' scena "Life" postepeno poprima karakteristike horor žanra.

Nakon uspjeha s filmom "Easy Money", redatelj Daniel Espinosa redovito u svojim filmovima uspijeva okupiti zvučna glumačka imena. U "Safe Houseu" to su bili Denzel Washington i Ryan Reynolds, u "Child 44" glavnu riječ su vodili Tom Hardy, Gary Oldman i Noomi Rapace, a u "Lifeu" glavne uloge imaju Jake Gyllenhaal, Ryan Reynolds i Rebecca Ferguson. Spomenuta trojka je opravdala visoka očekivanja i "Life" se može pohvaliti kvalitetnim glumačkim izvedbama. Prepreka da budu još bolji je vrlo loše napisan scenarij koji je prepun nelogičnih i iritantnih poteza glavnih likova. Scenaristički dvojac (Reese, Wernick) koji je zaslužan za "Deadpoola" ovog puta je podbacio i nakon "Lifea" je vidljivo da im humor puno bolje leži od SF-a i horora. Jedna od pozitivnih strana filma je izvedba Calvina. Od samog početka pa do njegove konačne evolucije, Calvin je odlično dizajniran. Napravljen je odmak od genijalnih crteža kakve je radio H. R. Giger, ali valja naglasiti da su ljudi zaslužni za Calvinov dizajn napravili odičan posao.

Kroz film se javlja nekoliko zanimljivih pitanja koja su vezana uz pronalazak života izvan Zemlje. Da li postojanje života zahtijeva uništenje nečeg drugog? Koja je cijena života? Jesmo li spremni na to što ćemo eventualno otkriti? Više bih volio da su se scenaristi više posvetili odgovorima na postavljena pitanja, ali nažalost odabrali su drugi smjer. Umjesto inteligentnog SF-a, njihov izbor je pao na stvaranje napetosti i klaustrofobične atmosfere na izoliranoj lokaciji koja im je poslužila kao mjesto radnje za pomalo generičan horor s vanzemaljcem u glavnoj ulozi.

Kad sagledam "Life" u globalu, dolazim do zaključka da nije niti loš niti dobar. Svojom prosječnošću, uz nekoliko iznimaka (na bolje i na lošije), "Life" je samo 'ok' film uz koji možete pustiti mozak na pašu i pojesti veliku porciju kokica, a da Vam pritom u niti jednom trenu ne bude dosadno. Ako očekujete nešto više, sobodno ga preskočite.