RECENZIJA: Novi projekt Shonde Rhimes ima potencijal da bude "Ulov / The Catch" (2016.)

Kada je 2005. godine potpisala s ABC-em, Shonda Rhimes sigurno nije očekivala da će već u sljedećem desetljeću postati jedna od najpoznatijih i najutjecanijih TV producentica. ABC je otkupio "Grey's Anatomy" i pogurnuo Rhimes ravno među zvijezde. Serija je postala hit, Ellen Pompeo i Patrick Dempsey simbol za  televizijsku romansu, a Rhimes jedna od cjenjenijih žena u svijetu TV produkcije. Sve serije na kojima je radila, bilo kao kreator, producent ili pak oboje, doživjele su velik uspjeh. Tako Rhimes trenutno ima čak četiri aktivne TV serije, spomenuti "Grey's Anatomy", nešto noviji "Scandal" i "How To Get Away With A Murder" i "The Catch", zbog kojega i pišem ovaj tekst. Kada se sve to zbroji, ne preostaje drugo nego zaključiti kako je, danas, nakon 500-injak produciranih epizoda i niza serija na kojima je radila, Rhimes najjače žensko ime TV produkcije.

Nekoliko kreatora, od kojih je najzvučnije ime Allan Heinberg, koji je upravo s Rhimes surađivao na serijama "Grey's Anatomy" i "Scandal", stvorili su "The Catch", a onda doveli i Rhimes kao izvršnu producenticu. Glavne uloge u seriji dobili su Peter Krause, poznatiji kao Nate Fisher iz "The Six Feet Under" i zvijezda serije "The Killing", Mireille Enos. Impresivna postava, mora se priznati. Priča serije vrti se oko odnosa privatne istražiteljice Alex Vaughn (Mireille Enos) i prevaranta Christophera Halla (Peter Krause) koji je sve samo ne običan.

Brojni fanovi serije "The Killing" s nestrpljenjem su čekali Enos opet vidjeti na malim ekranima, a siguran sam da su u globalu i zadovoljni njenom ulogom. Enos se u potpunosti transformirala iz jedne ozbiljne, često neraspoložene i nikad našminkane detektivke s podočnjacima, u atraktivnu, nasmijanu i duhovitu privatnu detektivku. Usprkos tome što ju nismo navikli gledati kao takvu, Enos pliva kao riba u vodi i svih deset epizoda prve sezone odrađuje gotovo besprijekorno. S druge strane, Peter Krause također drži korak što se tiče glume, ali kod njega postoje problemi za koje nije kriv on sam, već scenaristi. Lik Christophera Halla počiva na klišejima, radi se o tipičnom varalici s uvježbanim osmjehom i skupim odijelom. Ima trenutaka u kojima svojom glumom nadilazi te probleme, nekad do te mjere da podsjeti na sada već dobro znanog televizijskog varalicu, Matta Bommera, koji je u seriji White Collar igrao sličnog lika i posao odradio maestralno. No, važno je istaknuti da je njegov lik bio ipak bitno bolje napisan od Krauseovog, pa nije imao jaz klišeja koji je morao prebroditi da bi njegova glumačka kvaliteta dobila manevarski prostor na ekranu i došla do izražaja. Usprkos tome, Krause je svoj posao odradio korektno, scenaristi su ti koji bi se trebali zapitati zašto nisu izvukli maksimum iz glumca njegovog potencijala.

"The Catch" je okupio široku paletu glumaca, pa uz navedene glavne imamo i desetak sporednih od kojih se istaknula Sonya Walger svojom ulogom prevarantice Margot Bishop. Walger dominira ekranom u svim scenama u kojima se pojavljuje, u nekima je zbog prije navedenih scenarističkih grešaka uspjela zasjeniti i Krausea kao glavnog protagonista priče. Ono što je najveći problem kod sporednih glumaca, a vrijedi i za Walger, je očita nehomogenost glumačke postave. Ne smije se događati da sporedni glumci u scene upadaju kao padobranci ili da u nekim scenama izgledaju kao dio inventara, bezizražajno i neuvjerljivo popunjavajući svoje mjesto na setu.

Uz sve gore navedene mane i vrline daje se zaključiti kako ovo nije najbolji uradak Shonde Rhimes, zapravo, bez imalo razmišljanja mogu reći kako se radi o uvjerljivo najlošijem. No i takav, funkcionira. Rhimes je ljestvicu postavila visoko pa je zato feedback publike oštriji nego što se očekivalo, no bez obzira na to, serija je otkupljena za drugu sezonu i to je ono što je kreatorima bilo najvažnije. Da je seriju producirao netko drugi možda bi čak bila i otkazana zbog ne baš bajne gledanosti, otkazivane su i serije s puno boljom gledanošću, ali ljudima na AMC-u je itekako jasno da je Rhimes osoba kojoj se isplati dati još jednu sezonu da popravi brojke. Uopće ne sumnjam da će uočiti dosad napravljene pogreške i kroz drugu sezonu iznjedriti dovoljno dobar proizvod da se "The Catch" profilira u još jednu uspješnicu.

IMDb
Trailer

Ocjena: 6/10