RECENZIJA: "Monkey Kingdom / Kraljevstvo majmuna" (2015.) - Preživljavanje, borba i uspjeh kroz oči simpatičnih makakija.

Nakon "Afričkih mački", "Čimpanzi" i "Medvjeda", iz studija Disneynature dolazi nam prirodoslovni dokumentarac o simpatičnim makaki majmunima. U divljinama Šri Lanke, zemlji mitova i legendi, u netaknutoj prirodi živi pleme majmuna. "Kraljevstvo majmuna" je film o preživljavanju, borbi i uspjehu, a glavni akter je ženka Maya koji skrbi za svoje mladunče Kipa. Suočena s brojnim izazovima i opasnostima Maya se pokušava izboriti da osigura budućnost za svoje potomstvo. Mayine životne avanture su vrlo poučne, a kroz njih nas vodi glas Tine Fey koja je uz pomoć razigrane glazbe učinila "Kraljevstvo majmuna" vrlo zabavnim dokumentarnim filmom za čitavu obitelj. Ako Vam je dosta ove naše urbane džungle, ako volite prirodu i životinje, svakako pogledajte ovaj uradak koji će Vas sigurno dobro zabaviti i nasmijati.

Film započinje predivnim pejzažima zelenila, tropskih šuma i stjenovitih vrhova, a duboko u džungli nalazi se napušteni grad. Kraljevi koji su ovdje vladali odavno su nestali, a danas njime caruje nova dinastija, kraljevstvo majmuna. Zakon džungle je jedini zakon koji vlada napuštenim gradom, a majmuni žive u hijerarhijski vrlo složenom društvu s vrlo strogim društvenim poretkom. Svaki član plemena ima svoju ulogu, a samim time uživa ili ne uživa određene povlastice. Maya je rođena na dnu hijerarhije i unaprijed joj je određeno gdje smije spavati i kad se smije hraniti. Vođa plemena je starosjedioc Radža kojeg se nitko ne usudi dirati, a majmuni koji su na dnu hijerarhije nemaju gotovo nikakvu šansu za bolji i lakši život.

"Kraljevsto majmuna" je priča o velikim i malima. Maya preživljava iz dana u dan, a stvari se mijenjaju kad se plemenu priključi Kumar, mladi mužjak koji je napustio svoj rodni dom. Kumar je odmah zapazio Mayu, ali naravno tu je Radža koji ju počinje braniti iako ju dosad nije uopće primjećivao. Kumar je primoran napustiti pleme i pognute glave odlazi od Maye, ali Maya nakon kratkog susreta s Kumarom dobiva mladunče Kipa. Tu brige za Mayu postaju još veće jer želi Kipu pružiti ono što ona nikad nije imala.

Režiseri filma,  Mark Linfield i Alastair Fothergill, napravili su odličan posao i snimili su stvarno lijep dokumentarac koji otkriva njihovu veliku ljubav prema filmu, ali također i prema prirodi te životinjama. Vjerujem da nije bilo nimalo lako snimiti sve te predivne kadrove i uhvatiti 'prave' trenutke 'majmuniranja' i 'majmunskih poslova'. Majmuni su vrlo zanimljive i zabavne životinje, a upravo te njihove karakteristike su stavljene u prvi plan prilikom snimanja. Pravi užitak je gledati kadrove smiješnih majmunskih grimasa, vješanja po drveću, ljenčarenja i spavanja na granama te neprestanog skakutanja. Također, iznimno lijepa fotografija je prisutna tijekom cijelog filma, a kako i ne bi bila kad je film sniman u netaknutoj prirodi Šri Lanke.

Kratkih 80-ak minuta proletili su vrlo brzo uz naraciju Tine Fey koja je dala filmu jedan poseban i šarmantan štih. Njezinn ugodan i opuštajuć glas odlično se spojio sa živahnom glazbenom podlogom, a s obzirom da je Fey 'komedijašica', unijela je i određenu dozu humora koji izvrsno odgovara uz karakter i razigranost makaki majmuna.

Ako se odlučite pogledati "Kraljevstvo majmuna" svakako nemojte propustiti pravu poslasticu koja već tradicionalno dolazi nakon 'creditsa'. Nakon što završi posljednja scena, uslijedit će fotografije glavnih aktera ove priče u slobodnom izdanju, nevezanim za priču, te prizori kako su pojedini kadrovi nastali. Uživajte.