RECENZIJA - "A Moment to Remember / Nae meorisokui jiwoogae" (2004.) je film koji se ne zaboravlja!

SCENARIJ: Yeong-ha Kim, John H. Lee
ŽANR: Drama, Romantika
GLAVNE ULOGE: Woo-sung Jung, Ye-jin Son
GODINA: 2004.
DRŽAVA: Južna Koreja
TRAJANJE: 117 minuta

"A Moment to Remember" je južnokorejska romantična drama. Sigurno se pitate da li ste dobro pročitali prethodnu rečenicu i pitate se: "Južna Koreja i romantičan film u jednoj rečenici?". Da, dobro ste pročitali. Južnokorejci su možda najpoznatiji po svojim krimi-trilerima i filmovima osvete, ali svakako znaju napraviti i filmove drugih žanrova. I to kakve! "A Moment to Remember" je vrlo vjerovatno i najbolji romantični film koji sam ikad pogledao!

Su-jin je (prekrasna!) mlada djevojka koja dolazi iz bogate obitelji. Trenutno pati nakon neuspjele veze sa muškarcem čiji je brak razorila upravo ona. Su-jin je vrckasta i simpatična, ali iznimno sramežljiva i nježna djevojka kojoj fali nježnosti i ljubavi. Ona je iznimno mirna i povučena, ali kada se otvori iz nje isijava veselje koje pokazuje koliko je topla i vedra osoba. Njezina potpuna suprotnost je Cheol-so koji dolazi iz radničke obitelji. On je hladan i zatvoren muškarac koji je iznimno nepristupačan i nedruželjubiv. Razlog za njegovu zatvorenost i bezosjećajnost seže daleko u prošlost kada ga je majka napustila. Sasvim slučajno dvoje glavnih glumaca će spojiti sudbina, a s vremenom će njihova veza biti sve snažnija te će izrasti u ljubav koja ne poznaje granice.

Južnokorejska izvedba ljubavne priče u potpunosti se razlikuje od većine američkih romantičnih filmova koji su najčešće bljedunjavi i prepuni klišeja.  Prva polovica filma je iznimno lijepa, a tijek veze zaljubljenog para teče od samog početka, od upoznavanja koje nije ni blizu savršenom. Zamislite koliko može biti romantično da se zaljubite u nekog na prvi pogled, a on/ona ukrade vašu limenku Coca Cole, popije ju "na eks" i nakon toga se podrigne vama u lice. Sigurno nitko ne zamišlja tako ljubav na prvi pogled, a upravo scene poput te daju jedan potpuno drugačiji i prirodan prikaz na komičan način. Svakako treba spomenuti i odličan odabir glazbe koji sa španjolskim marijačima i talijanskim kanconama fenomenalno prati tijek ljubavne veze. Nakon početnog skrivanja i igranja mačke i miša, između Su-jin i Cheol-soa stvorit će se gotovo idilična ljubav.

Redatelj John H. Lee nije se zadovoljio samo sa predivnom romantičnom pričom koja ne bi bila toliko posebna i jedinstvena da nakon nje nije uslijedilo nešto strašno i tužno. Na vrhuncu svoje ljubavne veze, par će šokirati bolest Su-jin koja ima vrlo rijedak oblik Alzheimerove bolesti. Inače ne volim gledati filmove koji su povezani sa nekom teškom bolešću iz razloga jer su često vrlo mučni i teški za gledanje, ali ovaj me naprosto ostavio bez daha. Možda će vas ovaj detalj sa Alzheimerom podsjetiti na nedavni američki film "Still Alice" sa Julianne Moore, ali vjerujte da nije niti do koljena ovom filmu sa Dalekog Istoka koji u svojoj drugoj polovici postaje melodrama koja budi iznimnu tugu u gledatelju.

Gotovo je nevjerojatno kako ovako fantastičan film može proći tako nezapaženo i siguran sam da su ga napravili Amerikanci da bi bio proglašen kultnim filmom i jednim od najboljih romantičnih filmova svih vremena. "A Moment to Remember" je ljubavna priča o dvoje ljudi čija će se ljubav pronaći na kušnji nakon spoznaje da jedno od njih pati od neizlječivog oblika Alzheimerove bolesti koja prijeti da će izbrisati njihova sva lijepa sjećanja. "A Moment to Remember" nam prezentira snagu ljubavi koja je snažnija nego u Sparksovom "The Notebook"-u te tugu i patnju uzrokovane bolešću koja je prikazana na jednako dirljiv način kao u "A Beautiful Mind". Fenomenalna kemija između dvoje glavnih glumaca je na razini one iz "The Fault in Our Stars" i "The Perks of Being a Wallflower", dok se emocije dvoje glavnih glumaca u potpunosti prenose na gledatelje sa nimalo slabijim efektom.

Film koji ima odlično napisan scenarij savršen je izbor za gledanje sa vašom boljom polovicom. Rijetko imamo priliku gledati film koji ovako idealno prikazuje kombinaciju života i smrti, ljubavi i patnje. Pripremite se na vrtlog emocija koji će izmamiti velike osmijehe na vaša lica, ali i napuniti vaše oči gorkim suzama. Siguran sam da će vas film podsjetiti na brojne trenutke iz vašeg života koji su vrijedni sjećanja.

OCJENA  10/10